Concepten voor „Het Nieuwe Werken” zijn gevraagd

Nieuw innovaphone whitepaper: „Zo werkt hybride werken“

Sindelfingen, 08 augustus 2022 – De pandemie heeft een fundamentele verandering in de arbeidswereld in gang gezet, dat is het kernpunt van de nieuwe innovaphone whitepaper. Volgens de mening van deskundigen zullen hybride werkmodellen de toekomstige arbeidswereld op cruciale wijze vormgeven. Een concept voor flexibel werken dat op lange termijn werkt, vereist echter meer dan een notebook om thuis te werken. innovaphone beschrijft in deze whitepaper de voor- en nadelen van de nieuwe modellen voor het flexibele werken en toont factoren die belangrijk zijn voor een succesvol concept.

Aan het dogma van aanwezigheid op de werkplek, dat in Duitsland nog vaster verankerd was dan in vele andere Europese landen, werd in het voorjaar van 2020 voor het eerst door de pandemie getornd. Niet alleen dat: vanaf dit moment werd een fundamentele verandering in de arbeidswereld in gang gezet. Van de ene op de andere dag moest een kwart tot een derde van alle werknemers thuiswerken. Sommige dingen werkten verrassend goed, andere minder. De whitepaper van innovaphone belicht de voor- en nadelen van het werken buiten de bedrijfsruimtes.

Het tweede deel behandelt de componenten van een goed werkend hybride concept voor bedrijven, van regelmatige personeelsbeoordelingen tot organisatorische tools, van de technische uitrusting van werkplekken tot het thema „veiligheid“. Tenslotte wordt getoond hoe hybride werkplekmodellen succesvol met innovaphone myApps, het open platform voor bedrijfssamenwerking, geïmplementeerd kunnen worden.

Download hier de nieuwe innovaphone whitepaper.

Whitepaper hybride werken