innovaphone-apparaten worden toegelaten volgens de BSI-zonering

Communicatie onder verscherpte veiligheidsvoorwaarden

Sindelfingen, 02 maart 2020 – Het adviesbureau voor veiligheid (BSI) heeft een selectie gemaakt uit apparaten van innovaphone – drie VoIP gateways en een IP-telefoon – toegelaten tot zone 1 voor de communicatie onder speciale veiligheidsvoorwaarden. Deze voldoen aan specifieke eisen wat betreft de straling en zijn daarom geschikt voor de uitwisseling van vertrouwelijke en geclassificeerde informatie.

Wat betreft de communicatie in nationale en federale instanties als ook in andere organisaties met een toenemende behoefte aan veiligheid spreekt men van de zogenaamde „ingedeelde communicatie“, die gebaseerd is op duidelijk gedefinieerde parameters. Om aan de normen te voldoen, krijgen geselecteerde testbedrijven de opdracht om de hardware aan uitgebreide tests te onderwerpen en, indien nodig, aan de speciale eisen bij structurele veranderingen aan te passen. De innovaphone VoIP gateways IP811, IP3011 en IP0011 zoals de innovaphone IP-telefoon IP112A werden adequaat aangepast en gecertificeerd in het testlaboratorium dat wordt gebruikt door het adviesbureau voor veiligheid in de technologie-industrie (BSI), van het bedrijf GBS TEMPEST & Service GmbH. Volgens de korte meetprocedures m.b.t. het nationale zonemodel zijn de genoemde innovaphone-apparaten als „op straling gecontroleerde hardware“ voor zone 1 toegelaten en daardoor bij het BSI opgevoerd. Ze zijn in het bijzonder beschermd tegen zogenaamde „compromitterende straling“.

BSI Zulassung

„De BSI-toelating is in verschillende instanties of op andere veiligheidsrelevante locaties verplicht. Wij verheugen ons zeer, dat wij nu bij het BSI met onze VoIP gateways en een IP-eindtoestel officieel opgevoerd zijn, zodat wij zonder problemen in zulke omgevingen als moderne communicatieoplossing gebruikt kunnen worden. Het veiligheidsaspect van onze oplossingen is altijd ons oogmerk geweest. Wij hebben al een groot aantal veiligheidsmechanismen in onze producten geïmplementeerd om deze de best mogelijke bescherming tegen externe aanvallen te bieden, ”zegt Dagmar Geer, CEO van innovaphone.