Kwaliteit en veiligheid made in Germany:

innovaphone laat nieuwe telefoonserie IP101/IP102 in Duitsland produceren

Klassieke telefonie blijft, naast de verschillende toepassingen die moderne werk- en communicatiesystemen zoals innovaphone myApps bieden, een onmisbaar communicatiekanaal in de bedrijfsomgeving. innovaphone biedt hiervoor met de nieuwe IP-telefoons IP101 en IP102 IP twee functionele allround apparaten die optimale spraakkwaliteit combineren met uitgebreide beveiligingsprotocollen en een overzichtelijk toetsenbord. De toestellen verschillen van de meeste andere producten op de markt doordat ze volledig in Duitsland worden geproduceerd.

Het Saksische bedrijf Leesys – aanbieder van electronic manufacturing services (EMS) - garandeert de duurzame productie van innovaphone apparatuur met het certificaat made in Germany. "Veilige apparatuur voor veilige communicatie: Dat is de belangrijkste reden waarom de productie van onze nieuwe IP-telefoonserie volledig in Duitsland plaatsvindt. Op deze manier zijn we er zeker van dat de kwaliteit van het product voldoet aan de hoogste eisen, vooral omdat de productie in Leesys wordt gekenmerkt door een hoge mate van automatisering. Daarnaast zijn de korte coördinatie- en transportwegen zeer gunstig voor het milieu", legt Dagmar Geer, CEO van innovaphone, uit.

In combinatie met de innovaphone myApps oplossing vormen de IP101 en IP102 een uitgebreide communicatie- en werkomgeving, en is telefonie ook beschikbaar bij een eventuele uitval van de PC. De IP101 is uitgerust met een drieregelig LCD-scherm en een telefoontoetsenbord met 10 speciale toetsen, waarmee de gebruiker comfortabel door het menu kan navigeren. Het toestel is ook geschikt voor wandmontage. Door zijn kleine formaat kan de IP-telefoon ook optimaal worden gebruikt op waar weinig ruimte is, zoals bij een kassa. De IP102 heeft bovendien nog een gigabit ethernet-interface en een headset-aansluiting.

De IP102 en IP102 vallen als basismodellen binnen het productportfolio in het lagere prijssegment. Beide toestellen zijn per direct beschikbaar en kunnen via de gebruikelijke verkoopkanalen worden gekocht.