Optimale combinatie van communicatie- en werkomgeving:

De werkplek van de toekomst met innovaphone myApps

innovaphone heeft software versie V13 uitgebracht, waarin de IP-telefonie- en Unified Communications-oplossing innovaphone PBX en het nieuwe myApps platform zijn samengebracht om een uitgebreide, moderne werk- en communicatieomgeving voor bedrijven te creëren. De communications client myApps zorgt voor een uitbreiding van de innovaphone oplossing met een grote hoeveelheid applicaties die de communicatie en het werken in teams nog gemakkelijker en efficiënter maken. En dat niet alleen - de installatie en configuratie van de oplossing en de voortdurende uitbreiding door de ontwikkeling van nieuwe apps zijn eenvoudiger en gemakkelijker dan ooit tevoren.

Creativiteit en mobiliteit, het werken in generatie-overschrijdende, internationale teams, en de balans tussen werk en vrije tijd zullen belangrijke thema’s zijn in ons toekomstige beroepsleven. Met myApps voor communicatie, myApps voor werk, myApps voor beheerders en myApps voor ontwikkelaars heeft innovaphone een totaalconcept ontwikkeld dat alle essentiële aspecten van het moderne beroepsleven omvat – een Digital Workplace.

myApps is een framework dat volledig gebaseerd is op webtechnologie en voelt als een mobiel besturingssysteem. Telefonie, chatten, application sharing, video, fax, voicemail of presence status van collega’s – het maakt niet uit op welk apparaat myApps gebruikt wordt, of het nu een smartphone, tablet of Windows-pc is - myApps ziet er altijd hetzelfde uit en is eenvoudig en intuïtief in gebruik. Ook beheerders profiteren van de nieuwe werkomgeving: zo kunnen bijvoorbeeld nieuwe medewerkers in een handomdraai in het systeem worden opgezet. en kunnen installatie-, onderhouds- en configuratietaken eenvoudig worden uitgevoerd. De volledig open en uitbreidbare myApps platformarchitectuur biedt de ontwikkelaarsgemeenschap alle middelen om third party apps te kunnen ontwikkelen. Deze kunnen indien gewenst op de markt worden gebracht via de innovaphone App Store.

"Met myApps hebben we na bijna vier jaar intensieve ontwikkeling een paradigmaverschuiving van pure communicatie naar een compleet werkplatform voltooid. innovaphone zou echter niet innovaphone zijn als we onze beproefde componenten - onze innovaphone PBX en Unified Communications-oplossing - niet in het nieuwe concept hadden geïntegreerd, zodat we onze klanten een ˈzachte migratieˈ, de duurzame integratie in nieuwe technologieën, kunnen blijven aanbieden", legt Dagmar Geer, CEO van innovaphone, uit. "En we zijn ook op een ander punt trouw gebleven aan onszelf: De volledig open en uitbreidbare myApps platformarchitectuur zet onze filosofie van open interfaces en eenvoudige integratie consequent voort".