Slimme telefoon- en videoconferentie oplossing voor bedrijven

innovaphone Conferencing: intuïtief, veilig en duurzaam

Sindelfingen, 12 april 2023 – Een conferentieoplossing die onafhankelijk is van externe servers en oplossingen van andere producenten: de complete integratie in de IP telecommunicatie-installatie innovaphone PBX is een groot verschil tussen de Conferencing oplossing van innovaphone en die van vele andere aanbieders. Belangrijk daarbij is het thema ‘veiligheid’: innovaphone Conferencing, dat audio- en videoconferenties on-premises of in de private cloud mogelijk maakt, biedt maximale bescherming van bedrijfsgegevens tegen aanvallen van buiten.

"Vele bedrijven maken zich zorgen om hun gegevens in conferentieoplossingen die zich via servers over de hele wereld verspreiden, uit handen te geven. Wij streven hier naar een heel ander concept: innovaphone Conferencing is comfortabel toegankelijk via de normale telefoon of softphone die anders ook in het bedrijf wordt gebruikt. Omdat ons zelf ontwikkelde besturingssysteem en het innovaphone veiligheidsconcept de basis vormen van onze VoIP gateways en onze innovaphone PBX, zijn ook audio- en videoconferenties via ons platform maximaal beschermd. Er is geen externe server nodig waarop de videoconferentie toepassing draait en waar de data doorheen stroomt," legt Dagmar Geer, CEO van innovaphone AG, uit. Nog een voordeel wat betreft de veiligheid: "Door de extreem duurzame implementatie kan innovaphone Conferencing eenvoudig lokaal of in de private cloud geïnstalleerd en gebruikt worden." Voor klanten die momenteel de innovaphone PBX gebruiken, is innovaphone Conferencing gratis beschikbaar;  voor het beheer en de moderatie van myApps conferenties word ert alleen de Conferencing app op het myApps platform optioneel bij geboekt of gekocht.

Multivideo auf verschiedenen Devices

innovaphone Conferencing biedt een groot aantal functies: professionele aankondigingen navigeren de gebruiker door het menu, spraakherkenning en beveiliging d.m.v. een toegangscode. Door een gebruiksvriendelijk en intuïtief uitnodigingsbeheer is het eenvoudig om vanaf elke locatie en met elk apparaat (tablet, pc of smartphone) met collega’s en teamleden te vergaderen. Natuurlijk is het tijdens een conferentie ook mogelijk om via chat te communiceren, het scherm te delen of samen aan een document te werken. De vergadering kan ook op ad-hocbasis worden verplaatst van een telefoongesprek of een gesprek met drie deelnemers naar een vergaderruimte wanneer er extra deelnemers worden toegevoegd. Een innovatief ruimteconcept met hybride vergaderfunctie maakt het mogelijk gelijktijdig "echte" en virtuele vergaderruimtes te beheren en toont via een badgecounter hoeveel personen in de vergadering aanwezig zijn. Externe deelnemers kunnen zonder extra kosten en met volledige functionaliteit via hun webbrowser inbellen in een innovaphone myApps vergadering zonder ter plaatse software te hoeven installeren. Op die manier kunnen virtuele conferenties niet alleen binnen een bedrijf plaatsvinden, maar ook probleemloos tussen bedrijven onderling.

Bij innovaphone myApps meeting bestaat de mogelijkheid om innovaphone Conferencing zonder registrering en met slechts een paar muisklikken te leren kennen en gratis te testen. Testgebruikers kunnen virtueel vergaderen in vier open toegankelijke conferentieruimtes en talrijke functies uitproberen.