IP-telefooncentrale en UC zijn niet gekoppeld aan kapitaal en aan looptijd:

innovaphone biedt ook hardware aan in een huurmodel

Sindelfingen, 19 april 2022 – Software op huurbasis (SaaS) is al vele jaren een gangbaar ondernemingsmodel in de bedrijfssector. De innovaphone AG gaat nog een stap verder en biedt nu ook hardware componenten in een huurmodel aan. Het spectrum reikt van innovaphone VoIP gateways, die het hardwareplatform voor de werk- en communicatieoplossing myApps vormen, tot IP-telefoons en analoge adapters. De gehuurde innovaphone hardware kan zowel op een innovaphone PBX uit de cloud als op een on-premise geïnstalleerde innovaphone PBX gebruikt worden.

Het bestellen van innovaphone hardware in het huurmodel vindt eenvoudig en ongecompliceerd via het my.innovaphone portaal plaats en richt zich op klanten binnen Europa. De huurkosten worden via de channel verrekend, d.w.z. voor resellers via een innovaphone distributeur en voor eindklanten via een innovaphone reseller. Op die manier blijft de innovaphone AG 100 procent trouw aan haar principe van indirecte distributie. „Ons concept om klanten een in technisch en commercieel opzicht maximale flexibiliteit en keuzevrijheid te bieden, wordt dus ook uitgebreid met onze hardware componenten. De voordelen liggen voor de hand: u hoeft geen initiële investering te doen, u betaalt alleen voor wat u werkelijk nodig hebt en bent niet gebonden aan contractperiodes. Vooral voor bedrijven, die zich in een dynamische marktomgeving bevinden, biedt het innovaphone huurmodel de mogelijkheid, hun IP-telefoonsysteem plus UC op het hoogste technische niveau en tegelijkertijd economisch te exploiteren," zegt Gerd Hornig, voorzitter Sales bij innovaphone. Door de exploitatiekosten te verschuiven van gekapitaliseerde kosten naar OPEX, wordt de liquiditeit van de ondernemingen beschermd.

innovaphone huurmodel

Het huurconcept levert ook een bijdrage op het gebied van duurzaamheid: na afloop van de huurrelatie stuurt de klant de gehuurde hardware terug naar innovaphone, waar deze in het kader van een gestandaardiseerd refurbishing proces intensief getest en gereviseerd wordt, zodat deze daarna weer gebruikt kan worden. Meer informatie over de innovaphone hardwarehuur vindt u hier.