Wanneer gesprekken moeten worden opgenomen

innovaphone Recording: flexibele oplossing voor gespreksopname

Sindelfingen, 15 februari 2023 – Het opnemen en archiveren van telefoongesprekken is vaak noodzakelijk bij de bedrijfscommunicatie, bijvoorbeeld bij contractonderhandelingen of noodoproepscenario´s in kritische infrastructuren (KRITIS) zoals politie of brandweer. innovaphone Recording maakt het opnemen van telefoongesprekken mogelijk voor iedere omgeving waar gespreksdokumentatie nodig is. De oplossing is onafhankelijk van het soort apparaat en kan permanent of op verzoek geactiveerd worden.

Een inkomend dreigtelefoontje bij de recherche: dit is slechts een van de vele mogelijke scenario´s waarbij het van cruciaal belang is dat de gespreksopname functioneert en het gesprek vervolgens zo vaak als gewenst kan worden gereproduceerd. „Dat het opnemen van telefoongesprekken met criminele bedoelingen kan gebeuren, is gebleken uit verschillende afluisterschandalen van de afgelopen jaren. Het omgekeerde geval komt echter veel vaker voor, namelijk dat opnemen belangrijk en zelfs levensreddend kan zijn. Met innovaphone Recording is een oplossing beschikbaar die eenvoudig te implementeren en intuïtief te gebruiken is. Vooral het laatstgenoemde is belangrijk als het om seconden gaat," legt Dagmar Geer, innovaphone CEO, uit. Gespreksopnamen worden omgezet in WAV-bestanden en kunnen vervolgens worden afgespeeld, gedownload of verwijderd. Het gebruik van innovaphone Recording beperkt zich niet tot kritische infrastructuren: gespreksopnames zijn bijvoorbeeld noodzakelijk in de callcenter sector voor kwaliteitswaarborging of voor contractonderhandelingen in de bank- en verzekeringssector.

Recording 13r3

De innovaphone Recording oplossing is technisch gezien zeer flexibel en kan daarom voor verschillende branches en eisen worden gebruikt. Afhankelijk van de instellingen kunnen gesprekken permanent of naar behoefte worden opgenomen. De gespreksopname is onafhankelijk van het gebruikte apparaat: telefoongesprekken kunnen worden opgenomen met alle IP-telefoons, analoge apparaten, DECT-telefoons en smartphones. De opnamemodus kan rechtstreeks op bureautelefoons en softphones alsook op de trunklijnen van de innovaphone PBX (on-premises, in de cloud of als IPVA-oplossing) geactiveerd worden. Groepsgebonden opnames zijn ook mogelijk, zodat alleen de gesprekken van de in een groep gedefinieerde gebruikers worden opgenomen.